Skip to content

Klaipėdos valstybinėje kolegijoje atidaryta multisensorinė biblioteka specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams

Moksliniai tyrimai rodo, kad sensorinėse erdvėse taikomos intervencijos veiksmingai gerina vaikų dėmesio koncentraciją, padeda lengviau siekti tikslų, gerina nuotaiką bei mokymosi rezultatus, mažina nerimą, palengvina sudėtingo elgesio valdymą ir stiprina socialinius gebėjimus.

Atsižvelgiant į šias įžvalgas, Klaipėdos valstybinėje kolegijoje (KVK) šiuo metu kuriama speciali tyrimų bazė, kurioje bus plėtojamos socialinės integracijos strategijos. Jos bus orientuotos į specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) turinčių vaikų pažintines funkcijas bei psichosocialinės raidos ypatumus.

Multisensorinės laboratorijos tikslas – remiantis moksliniais tyrimais įvertinti, pagrįsti ir sukurti strategijas, kurios padėtų vaikams, turintiems mokymosi sunkumų, raidos sutrikimų ar negalių, lavinti savo gebėjimus ir pojūčius, tobulinti smulkiąją motoriką, įveikti stresą bei ugdyti pasitikėjimą savimi. Taip pat ši laboratorija suteiks reikalingų įrankių SUP vaikų tėvams, padėsiančių efektyviau valdyti krizines ir stresines situacijas.

Atliktų tyrimų pagrindu bus kuriamos konkrečios metodikos, padedančios SUP vaikams lengviau adaptuotis ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo įstaigose. Taip pat bus kuriamos judesio, lytėjimo ir emocijų lavinimo strategijos, kurios integruojamos į ugdymo procesą. Be to, laboratorijoje bus vystomos priemonės, skirtos SUP vaikų tėvams, siekiant palengvinti jų vaikų bendravimą ir bendradarbiavimą su bendraamžiais.

Šios metodikos bus naudingos pedagogams, švietimo pagalbos specialistams bei praktinę pagalbą teikiančioms tarnyboms, siekiant užtikrinti moksliškai pagrįstų pedagoginių ir psichologinių strategijų taikymą. Laboratorijoje bus atliekami sensorinės erdvės poveikio vaikų pažintinei ir psichoemocinei būsenai tyrimai bei tobulinamos integracijos strategijos, atsižvelgiant į SUP vaikų ir jų šeimų poreikius.

Ši inovatyvi ugdymosi aplinka suteiks galimybę studentams įgyti praktinių gebėjimų dirbant su specialiųjų ugdymosi poreikių vaikais ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo institucijose. Jie susipažins su vaiko emocijų ir elgesio valdymo priemonėmis, išmoks taikyti specializuotas metodikas, kurios padės SUP vaikams lengviau integruotis į bendrojo ugdymo darželių ir mokyklų grupes.

Multisensorinė laboratorija išplės Klaipėdos valstybinės kolegijos vykdomus sensorinės terapijos tyrimus ir taikomąsias praktikas. Bendradarbiaujant su užsienio aukštosiomis mokyklomis, bus dalijamasi tyrimų rezultatais bei kuriamos inovatyvios metodinės priemonės ir įrankiai, siekiant gerinti SUP vaikų ugdymo kokybę.

Klaipėdos valstybinės kolegijos informacija.